iDAN

01 November 2016

Berjanji di KL.





Kesesakan jalan raya di KL sukar diramalkan. Naik komuter sekali pun masalah tersankut di mana-mana memang tak akan selesai. Nama pun kota raya, udah pasti terlalu sibuk & perlu pandai merancang masa. Apatah jika ada agenda atau pertemuan di KL.

Ini yang berlaku tadi pagi. Azim akan bertolak dari Hentian Pekeliling ke Jengka jam 11:30 pagi. Perjalanan tanpa kesesakan dari Jenaris ke sana sekitar setengah jam. Lebih selamat atau selesa memandu tambahlah setengah jam atau lebih.

Maksudnya 10:30 pagi itu jangkaan terbaik mahu bertolak dari Jenaris. Jika nasib baik sekitar awal jam 11:00 pagi sampailaj ke Hentian Pekeliling ini.

Aku ambil langkah selesa cakap dengan Azim & Aziq kena bertolak jam 9:45. Jika cepat sampai bolehlah ngeteh ke sarapan pagi. Huh! aku gabra juga kejut anak-anak jam 9:00 pagi segalanya tertunda.

Terasa lapar aku pergi beli makanan di Restoran Mamak. Huh nak tunggu roti kosong 6 keping pun punyalah lama. Sampai 9:45 pagi baru aku usai membeli sarapan. Sampai di rumah Aziq baru nak mandi. Azim sekadar baru pakai pakaian.

Aku & Azim sarapan. Aziq terpaksa bawa air kotak makan kuih dalam Avanza sahaja. Tahu jam berapa bertolak dari Jenaris?

- bersambung.

Tiada ulasan: